Dag 5 New York

5 mei 2015 - Niagara Falls, Canada

De laatste dag New York van alles en nog wat gedaan, overal nog even gekeken en gelopen. Heerlijk gegeten en daarna nog genoten van het chaotische uitzicht op Times Square (zoals een oude dame met sterren op de tepels geplakt en een slipje aan).

In de avond wilden wij nog even de skyline bekijken in het donker, dus hop de auto in. Daar begon het: een zachte band, beetje jammer oppompen maar. Hop weer verder. Politie achter ons en uiteraard zwaailichten aan, dus netjes gestopt en maar netjes gewacht. Bleek ik zo dom te zijn om de lampen in onze luxe auto (met teveel knopjes) niet goed aangezet te hebben. Na uitleg en verteld te hebben wat we gingen doen, wilden we verder rijden. Toen hadden we de mazzel (niet dus), dat de agent ons niet door slechte buurten heen wilden laten rijden (heel vriendelijk, zoals ongeveer het merendeel van de Amerikanen zijn zoals we ze tot nu toe ontmoet hebben). Dus we moesten via een bepaalde weg rijden. Prima doen we! Hop weer verder. Geen idee waar het fout ging, maar ongeveer drie kwartier later kwamen we aan op de plaats van bestemming, die gelukkig afgesloten was. Leek ons duidelijk dat de dag klaar was voor ons en binnen een kwartier waren we (via de zogezegde slechte buurten) weer terug in het hotel. Lekker slapen, want morgen een lange rit voor de boeg.