Dag 11 reis naar San Francisco & dag 12 San Franscisco

13 mei 2015 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Gister de vlucht vanuit Washington naar San Francisco gehad en alles goed gegaan. Het was ongeveer 6 uur vliegen en blij dat we geland waren. Met de transfer naar het hotel gebracht en daar nog een uur moeten wachten voor we onze kamer op konden. Dus de plaatselijke Starbucks opgezocht. Hierna onze piepkleine kamer op, met een piepklein bed waar Bruce niet in past. Zijn voeten steken mooi uit en gelukkig ben ik klein en is dat nu heel fijn!

Hierna naar de Fishermann's Wharf, want we hadden alleen nog maar ontbeten en het was al 4 uur en dan was de tijd eigenlijk al weer 3 uur vroeger voor ons, door het vliegen naar de andere kant. Natuurlijk pakken we de Cable Car, super leuk om zo'n ritje te maken, heuvel op en af. Bruce heeft het al tijden over de beruchte Clam Chowder (volgens Bruce een vissoep, volgens mij een visgoulash). Het plekje gevonden waar Bruce 6 jaar geleden ook gegeten heeft en helemaal happy. Hierna gesloopt van de lange dag terug naar onze kamer. Gelukkig via de vermoeiendste route terug. Op de foto is te zien hoe ver we omhoog hebben kunnen lopen (een van de hoogste punten van San Francisco).

Word ik in de nacht wakker, Bruce weg. Bijna paniek, tot ik hoor dat de Clam Chowder er bij hem weer uit komt (dit duurde gelukkig maar anderhalf uur ofzo). Zo fris als roosjes daarna weer verder willen slapen, helaas werkte dit allemaal niet, helaas.

Volgende ochtend vroeg op. Bruce was gelukkig weer op en top. Vandaag onze dagtrip! Eerst naar Muir Woods. Prachtige natuur omgeving, bomen van 70 meter hoog en anderhalve meter breed. Hierna door naar een schattig dorpje (Sausolito)  aan de rand van de oceaan, met uitzicht op San Francisco. Nog gestopt voor een top uitzicht op de Golden Gate Bridge, om daarna de ferry te pakken naar Alcatraz.

Super gaaf, je kunt je niet voorstellen om daar gezeten te hebben. Leuk om de verhalen te horen. (er worden voorbeelden gegeven door gevangenen en bewakers met de audiotour). Tevens kom je er daarachter dat Alcatraz meer geschiedenis heeft dan alleen meer aan gevangenis waaruit je niet kan ontsnappen.

Na Alcatraz hebben we natuurlijk weer honger en is het tijd om krab te eten waar je een slabbertje bij krijgt. Heerlijk!! Lekker schalen breken en alles eruit vissen. Hierna nog een top chocolade toetje en weer lekker rustig terug naar het hotel om naar de planning van morgen te kijken!