Dag 15 & 16 rondreis yosemite & death valley

16 mei 2015 - Beatty, Nevada, Verenigde Staten

Gister aan gekomen aan de andere kant van yosemite na een lange rit. We sliepen precies aan de rand van het bos en moesten alle etenswaren uit de auto halen, zodat de beren niet op onze auto af zouden komen (helaas geen beren gezien)

Nog door wat sneeuw heen gereden en helaas niet naar het uitkijkpunt kunnen gaan aan de andere kant, omdat deze ook afgesloten was door de sneeuw.

Maar gelukkig hadden we een prachtige kamer, waar we bij konden komen van de lange dag. We hadden een kingsize bed (echt enorm en dan nog niet groot genoeg voor ons) met een haardkachel (mooi vuurtje erbij die ons heerlijk op warmde).

Vandaag zijn we rustig weg gegaan na een lekker ontbijtje en op naar death valley.
Het weer begon al mooi een strak blauwe hemel in yosemite, maar wel koud. Na een uurtje of 4 rijden kwamen aan in death valley. Zijn gestopt in de duinen (heerlijk warm) en daar even gekeken. Langs de weg een coyote gezien (dit was ook praktisch het enige echt levende deel), een kleine zandstorm en vooral veel rotsen en zand. daarna ingecheckt en op weg naar het laagste punt, het badwater bassin. ontzettend heet, met een klein meertje en vooral veel zout. Heerlijk die warmte en heel bizar om nog kleine beestjes te zien leven in het water en in die temperatuur.

Nu lekker op de kamer aan het genieten van het geluid van de vele krekels en het kijken naar alle vleermuizen. Morgen op weg naar Vegas, baby!!!

1. Suus:
    17 mei 2015
    Hoi Bruce en Lianne! Heel veel plezier erg leuk om jullie verslagen te lezen. Geniet er nog van!!liefs