Dag 3 & 4 New York

4 mei 2015 - North Bergen, New Jersey, Verenigde Staten

Op de derde dag hadden we een 9/11 wandeltocht gepland staan en konden we daarna het 9/11 museum in. In de ochtend rustig op gestart, want de spierpijn was aanwezig van alle trappen lopen van de vorige dag.

De gids die wij hadden die dag heeft gewerkt in een van de twee Twin Towers en ook op de dag waarop het gebeurde. Zelfs op het moment dat ik dit aan typen ben en terug denk aan de verhalen die onze gids vertelde krijg ik weer opnieuw kippenvel.

Nadat de wandeltocht was afgelopen zijn we het museum in gegaan, ik heb eigenlijk geen woorden om te beschrijven hoe dit was. Kort gezegd was het emotioneel erg beladen en hebben ze op een ontzettend mooie wijze de slachtoffers geëerd en laten ze een hoop informatie zien over het verloop van 9/11.

Hierna was het tijd voor wat luchtigs. Lekker bagels gehaald en deze gegeten in Central Park om daarna weer heerlijk een middagdutje daar te doen! Hierna de chaos weer op gezocht op Times Square, het blijft bijzonder en je blijft je ogen uitkijken.

Vanochtend hebben we uitgecheckt in New York en zijn we verkast naar North Bergen (dit is net na de Lincoln tunnel). Tevens moesten we de auto ophalen om te kunnen verkassen. Gelukkig heb ik zowat heel New York door mogen rijden en doodsangsten uit gestaan. Ze zijn hier mesjokke, verkeersregels bestaan niet en de wet van de sterkste geldt hier, lijkt net. Maar we hebben het overleefd!

Hierna zijn nog even een stukje gaan rijden en hebben we de skyline van New York kunnen bekijken. Schitterend! The Brooklyn Bridge hebben we nog over gewandeld, want het is ideaal weer en daar profiteren we zeker van. Na in China Town gegeten te hebben was het tijd om terug te gaan. Met de bus naar het hotel, de hele stad mooi in de lichtjes met een (bijna) volle maan erboven was het mooi moment om de dag af te sluiten.

1. Marcha:
    6 mei 2015
    Geweldig om te lezen mooi allemaal zeg! Xx
  2. Maud:
    6 mei 2015
    Wow New York ziet er echt geweldig uit! Geniet lekker samen van deze mooie stad. Xx