Dag 13 San Francisco & Dag 14 rondreis

14 mei 2015 - Fish Camp, Verenigde Staten

Gister heerlijk nog overal en nergens gelopen door San Francisco. Een heerlijke Clam Chowder gegeten bij Boudin's Bakery (dit was in New York al aangeraden). Door Chinatown gewandeld. Erg groot en het is zelfs in chinese stijl gebouwd, met typische chinese kitscherige spulletjes. In de avond nog een lekker visje gegeten en naar bed, want volgende dag gaan we de auto op pikken en mogen we weer rond gaan rijden!

Vanochtend de auto opgehaald en weer een super mooie route door Amerika gereden en daar was het eerste waar we rond voor gingen rijden... Yosemite park. Ruim 6000 feet (2 km) omhoog gereden met allerlei bochtjes. Super mooi, alleen bij de belangrijkste uitkijkpunten, zware mist en zien we niks van wat we graag wilden zien en foto's van wilden maken. Maar onderweg nog mooie watervallen gezien, herten die voor de auto langs sprongen (gelukkig) en we hebben zelfs door de sneeuw mogen rijden en door dikke hagel/sneeuwbuien heen kunnen lopen om nog prachtige, grote bomen te bekijken.

We hadden gehoopt morgen de Tioga Pass te pakken, maar er is hier sprake van een zware sneeuwstorm in het noorden (hoger in de bergen). Vandaar dat de Tioga Pass is afgesloten, ook de uitkijkpunten (glacier point) en een andere weg.

Deze storm komt waarschijnlijk morgen naar beneden richting ons, dus vandaag te horen gekregen dat we een langere uitgebreide route moeten rijden om op begaanbare wegen te kunnen. Nu moeten we morgen ongeveer 10 uur rijden ipv 6 om op de plaats van bestemming te komen, dus vroeg op. Maar het heeft wel wat om vanochtend met de zon weg te rijden en nu in de kou te zitten en rekening houden met een sneeuwstorm. Te straks nog een voorraad eten gehaald voor morgen in de auto (alhoewel het erg duur is hier), maar vast weer een mooie rit voor de boeg.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marcha:
    16 mei 2015
    Haaai schatjes en hoe gaat het daar met de storm enzo pas goed op jullie zelf he! Xxxx fijne rit