Dag 19 Zion Park & dag 20 antelope canyon + horsehoe bend

20 mei 2015 - Flagstaff, Arizona, Verenigde Staten

Gister naar Zion park geweest, gekeken welke hike we zouden gaan lopen. eerst maar eens rustig aan gaan begonnen met de emerald lower pool trail. Dit hadden we al vlug gelopen en we hadden een schitterend uitzicht onderweg. Dus we besloten om de middle en higher pool trail ook te lopen. Nou dit hebben we wel geweten, temperatuur ging lekker omhoog, tevens de weg die op en af ging en wat af toe klimmen leek door de rotsen tussen door. Maar het was een geweldige ervaring. Hierna nog een trail geprobeerd. Dit was alleen iets te veel van het goede, dus halverwege zijn we maar teruggelopen. Onderweg hebben we nog mogen genieten van een eekhoorn die poseerde voor ons om op de foto te gaan. daarnaast zagen we nog een slang, hagedissen, kolibries en nog meer.

Uiteindelijk nog een stukje door het park gereden en daarna lekker terug naar het hotel en uitgerust voor de volgende dag.

Vanochtend vroeg vertrokken omdat we de uitgebreide route wilden rijden en onderweg nog een canyon wilden bezoeken en we daar geen kaarten voor gereserveerd hadden. Dus hop onderweg. Bij de antelope canyon aangekomen hadden we mazzel en 10 minuten later kunnen we aansluiten bij een tour. Ongeveer 20 meter de grond in tussen de rotsen, met daarboven de zon. Door de lichtinval allerlei verschillende kleuren en vormen in de rotsen kunnen zien. Omdat deze canyon in het indianenreservaat viel werd dit ook beheerd door de indianen en we werden daar door rondgeleid. Het was een ontzettend gave tour met een vriendelijke man die als toegift nog in de grotten nog op zijn mondharmonica voor ons speelde.

Hierna zijn we door gereden naar Horsehoe bend en hebben we nog kunnen genieten van een duizelingwekkend uitzicht. wat een diepte, maar alweer schitterend en adembenemend.

bedankt voor jullie leuke reacties!  Nog iets meer als een week! Tot dan!!!

1. Oma Arts:
    28 mei 2015
    Lieve Bruce en Lianne,
    Ik wens jullie een goede terugreis
    Liefs, oma xxx